Höstiga arrangemang


Perfekt att gå ut och bara plocka av vad som finns. Nypon, kastanjer, vackra löv, svamp, mossa, ja allt du kan tänka dig. Låt fantasin flöda och skapa något naturligt och vackert. Här kommer två förslag på dekorationer som är ytterst enkelt och i stort sett helt gratis.

Det första arrangemanget är i en kruka från Olsson & Jensen. Här har jag plockat ganska mycket grenar som jag bara stuckit ner lite oregelbundet direkt i krukan. Av grenarna bildas ett bra stöd för att sedan sticka i vad man har tillgång till. Jag har tagit lönnlöv, äpplen, mossa, ljung, nypon och även ett par blommor som jag hade kvar från en bukett hemma.






Nästa dekoration blev resultatet av en promenad i skogen. Mossa, svamp, asplöv, bark, rönnbär, kastanj och lite små pumpor och blommor från landet.

Jag började med att lägga ut mossan i en sträng längst med bordet. Därefter fyllde jag successivt på med de material som jag plockat i skogen och i landet. Tre passande ljuskoppar fick även vara med, trevligt att tända när det blir lite mörkt och framhäver även dom vackra färgerna i löv och rönn.





Tänk på att lägga lite gladpack under mossan om den är blöt...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0