Färgat


Nu står mina balkonglådor med penseér i sin fullaste prakt. På årets trädgårdsmässa som ägde rum i mars inhandlades en mängd olika plantor som sedan planterades i lådorna. Nu är dom översållade med blommor och det är en ren fröjd varje gång jag går ut på verandan. Lådorna får självklart följa med till lägenheten sen, men än så länge står dom bra här hemma på trallen. 





Har även varit en tur till växthuset i Gryt (ovanligt va?). Dels blev det ett par svarta fyrkantiga krukor som jag ska ha mina stora olivträd i. Dom har jag redan tagt till lägenheten så bilder kommer vartefter. Sen blev det även lite nya växter som ska planteras tillsammans i en stor kruka. Jag har fått för mig att färgerna på balkongen ska gå i svart, lila, vitt och silver. Kommer bli hur snyggt som helst. Olivens silvriga blad tillsammans med dom svarta på bataten, oj oj, jag kan verkligen se hur bra det kommer att bli. Jag fick även tag på årets efterlängtade petunia "magic phantom", svart som natten. 


Svarta blad "Butat" (finns i fler färger) Kruka från Gryts växthus



Petunia "Magic Phantom"



Gräs "Blåvingel"
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0