Påskdekoration


Det här inlägget kanske kommer ett par dagar försent men med denna dekoration kan ni vara väl förberedda inför nästa påsk..

Som jag tidigare flaggat för är dom fina och billiga påskliljorna som finns i butikerna nu perfekta att göra läckra dekorationer av. I torsdags var jag och handlade och köpte femtio krispiga stjälkar. Väl hemma gick jag en runda i trädgården och knipsade lite blandade grenar och även ett par tulpaner som kommit upp i rabatten. En stor skål fick bli utgångspunkten.

Grenarna slarvades ihop till en oregelbunden bukett som jag bara enkelt stack ner i skålen. Grenarna bildar ett nät som gör det lätt att sticka ner påskliljestjälkarna i. Fyll grenbuketten med påskliljor (eller andra blommor) och du har en maffig dekoration som nästan inte kostar någonting alls.

Voila!







Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Linnea!



Vilken fantastisk härlig blogg du har, är själv utbildad florist men arbetar inte inom området för tillfället.



Jag har en liten fråga. Brukar hjälpa vänner och bekanta och nu har jag fått i uppdrag att fixa alla buketter, dekorationer osv till ett stort bröllop. Men nu är jag på jakt efter ett bukett ställ / bukett stativ, minns inte vad man kallar det, men jag tror att du förstår vad jag menar. Alltså ett sådant som man sätter buketthållaren i. Har du någon aning om var man kan köpa ett sånt stativ?



Eller har du några andra tips? :)



MvH Sandra

2011-04-29 @ 15:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0