Tjuvstart


Har så smått börja flytta saker en del möbler till lägenheten. Även om det är mycket spartanskt fortfarande så har jag skapat en mysig soffhörna. Till min stora glädje så har jag fått ett par Jade Jagger koppar som nu med stilig hand dricks te ur. Dom är mina absoluta favoriter, through all times!

Soffan fyndade jag på Blocket redan i april. En Howardsoffa som jag så länge velat ha men inte kunnat, vardagsrummet var alldeles för litet för att det skulle se bra ut i huset. Men här i lägenheten är den perfekt och nu är den på plats efter en del bestyr...den gick nämligen inte in, varken i hissen eller i trappuppgången. Men nedmontaed gick det. Kan lova att det var svettigt ett tag.

I helgen kommer jag och Tomas ta tag i ett projekt här på balkongen. Vi ska lägga trall. Har kommit på hur roligt jag tycker att det är med renoveringsprojekt igen. I huset var man så mätt på allt i slutet då vi gjorde i stort sett allt och allt som gjordes gjorde vi själva. Men i lägenheten är det annorlunda. Det är överskådligt. Något som man börjar med på morgonen kan vara klart när dagen är slut. Inget som man går och harvar i under flera års tid.


Här sitter jag i min lilla hörna och dricker te.




Koppar Indiska, randig kudde Tyger&Ting, rutig och sammetskudde IKEA och även filten kommer därifrån. Pallen är fyndad på Vikens Auktionsbyrå och är stoppad och omklädd.

Nu får vi se till helgen om det kommer lite fixbilder från balkongen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0