Wij


I helgen blev det en liten spontan utflykt till Wij trädgårdar i Ockelbo. Ett mycket trevligt ställe som jag verkligen kan rekommendera till er trädgårdsfantaster. Jag själv har aldrig varit där men jag kan lova att det inte var sista gången. Mycket fint att titta på och mycket inspiration fick man oavsett om man har en stor eller liten trädgård, eller som i mitt fall en balkong.

Dagen avslutades med en supergod buffé som var lagad av alla godsaker som fanns i trädgården. En ekologisk och nyttig buffé som till stor del bestod av olika sorters sallader. En mycket trevlig dag sammanfattningsvis.

Wij trädgårdar öppnades år 2000. Det var Lars Krantz som drog igång projeketet tillsammans med kommunen för att locka fler besökare till Ockelbo. Lars som tidigare arbetat som trädgårdsmästare på Rosendahls trädgård är uppvuxen i Ockelbo. Med det här projektet ville han visa hur man oavsett läge på bästa sätt kan skapa förutsättningar för trädgård i nordligare klimat. Vad sägs bland annat om en prunkande rosenträdgård i klimatzon 5..  
















Kommentarer
Postat av: Filippa

Har funderat flera gånger på att åka dit och nu blev jag bara mer sugen. Jättefina bilder!



Kram F

2011-07-02 @ 01:25:54
URL: http://bbqvillage66.blogspot.com
Postat av: Cika

Hej! Vilken fin blogg! Jag har också besökt Wij trädgårdar i sommar och håller som bäst på med ett inlägg om det..Ser att du liksom jag fastnat för skogens trädgård?! Allt var fint, men speciellt den biten tyckte jag om. /Cika

2011-08-04 @ 13:51:00
URL: http://granboparadis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0