Kvällsronden


Som vanligt på kvällen har jag just gått ronden. Trädgårdsronden. Så här års fullkomligen exploderar trädgården bara under en dag. En knopp som knappt visar färg på morgonen kan vara helt utslagen när jag kommer hem på kvällen. Så ikväll fick kameran följa med och dokumentera lite...




Min Clematis som jag har planterat i kruka under en Forsythiabuske.
Nu har den klättrat upp och busken blommar igen.



Min Curryört som mot alla odds har övervintrat och nu blommar med
ljust gula blommor. Ni som inte har haft eller sett växten innan kan inte 
ana hur mycket curry den faktiskt luktar. Helt otroligt.



Katten Max som också var med på ronden.



Min ljuvliga "Heritage" en Austinros som blommar med bollformade blommor.
Har en svag och mycket fräsch doft med inslag av citrus. Riktigt vacker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0