Trädgårdsmässa


Sitter här hemma i soffan nu och smälter alla intryck från Trädgårdsmässan. Igår var nämligen jag och en god vän uppe i Stockholm i Älvsjö och botaniserade bland alla fina växter och inspiration till trädgård och balkong.

En hel del inköp blev det och plantgarderoben som kunde utnyttjas gratis fylldes till bredden av våra plantkassar och balkonglådor. Kan garantera att vi såg ganska lustiga ut när vi efter dagen shopping skulle hämta ut alla våra saker och plötsligt inser att få med sig allt kanske inte skulle bli så lätt.. Men vi lyckades ta oss till bilen, släpandes på alla påsar som sprack i bottnar och kramp som vi fick i armar. Men det var det helt klart värt. Så mycket fint som ska planteras både ute och inne, bildbevis kommer.

Idag blir det en tur upp till Rättvik, jag har nämligen sålt min glasveranda. Känns vemodigt (ja, jag vet, det är bara en glasveranda) men den är ju så fin och så svår att få tag på. Men men, det känns säkert bättre sen när pengarna ligger i plånboken.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0