Tekakor och Tommy Nilsson


Idag var det tänkt att jag och Carro skulle ta oss en rask promenad runt viken. Men usch och fy vilket ruskväder det blev. Kallt och snöblandat regn. Så någon promenad blev det inte. Istället en tur till växthuset i Gryt. Fler penséer inhandlades och även planteringsjord, så nu ska allt ner i krukor...när vädret tillåter att vara ute.

Så på eftermiddagen idag blev det tekakebak istället till toner av Tommy Nilsson och även lite Europe. Vet inte om jag har bakat tekakor någon gång i så fall var det väldigt längesen, men oj vad farligt goda dom blev. Nu har jag ätit 1 1/2st, tur att jag har badminton ikväll...

Receptet hittade jag på Jennies matblogg. Ni vet, hon som är med i "Sveriges Mästerkock" som går på tv på onsdagar. En väldigt duktig tjej som jag gissar kommer att ta hem hela tävlingen.




Fatet kommer från Mateus



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0