Lilla återbruket


I lördags var jag och en god vän till Lilla återbruket, glashyttan i Vråka. Där har Märta Hedin, glasformgivare, öppnat en egen liten butik med hennes egna alster. I samma vitputsade stenhus har hon även sin hytta där hon i sitt miljötänk omformar och återanvänder burkar, flaskor och fönsterglas till nya konst- och bruksföremål. Hon håller även kurser i glasblåsning, hur kul vore inte det att få prova... Med hästar runt knuten och röda små stugor är miljön slående vacker och jag kan bara tänka mig hur mysigt det är i sommar när syrenen blommar. Väl värt ett besök!








Dom här fina glasen och lilla skålen fick följa med mig hem.





Glasen är gjorda av gamla barnmatsburkar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0