Penséer i jorden


Nu står krukor och lådor färdigplanterade. Som jag berättade tidigare gick jag verkligen loss på färgerna i år. Trädgårdsmässan hade mängder av olika färgkombinationer att erbjuda. Så i år blev det färgexplosion.

Jag fördrar dom småblommiga penséerna, violpense, då dom blommar mycket mer rikligt än dom stora. Planterar man dom tätt så brukar resultatet bli väldigt imponerande. Och visst är det imponerande att dom här små näpna blommorna har en förmåga att stå emot frosten

Även ett par krukor med rosmarin och oregano blev planterade, dock är dom inte lika härdiga som penséerna, så dom får jag än så länge lyfta in nattetid. 

 

    








Här är bild på krukorna från förra året. Jag har planterat plantorna väldigt tätt vilket gör att dom får stöd av varandra och bildar en vacker bollform. När dom var som störst var dom längsta plantorna i mitten ca 50cm långa!





Kommentarer
Postat av: Jenny

Å, så härligt det ser ut... ÄNTLIGEN vår!!

2011-04-01 @ 16:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0