Kolakakor


Idag har jag haft en halft ledig dag. Det blev jobb fram till klockan två sedan kom jag hem och drog på mig mysbyxorna. Är så ivrig att ta fram alla ljusstakar men jag får hålla mig i skinnet till 1:a advent. Istället blev det bland annat lite kolakaksbak. Lätt, gott och bra tt ha hemma om man får oväntat besök. Risken finns dock att de tar slut innan någon hinner komma och hälsa på... Jaja, kul är det att baka iallafall.




Recept

100 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk sirap
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Blanda samman alla ingredienser. Dela degen i två delar och rulla ut i två längder. Lägg längderna på plåten och platta ut dom något. Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i ca 10-12 min tills dom fått en gyllenbrun färg. Skär diagonalt medan dom fortfarande är varma.

En väldigt snabb och enkel kaka. Och framförallt är den riktigt god.

Lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0