Barndomsminnen


I måndags kom holländaren med en blomma som för mig bringar fram en massa barndomsminnen. En uppstammad klockmalva. Mormor hade en stor klockmalva i hennes sommarstuga och jag minns att jag alltid förundrades över dess blomning. Så i måndags blev det ett inköp av klockmalvan och nu står den här och blommar så fint precis som när jag var liten. Nästan så jag inte vill sälja den...

Skötsel för den här är ljust, skugga lite lätt sommartid och vinteförvara svalt och ljust. Håll jorden fuktig och ge näring under vår till höst. Plantera i sandblandad kalkrik jord och den blommar rikligt. Så fin.





Kommentarer
Postat av: linda

Ser att vi gillar samma saker:))



Det är ju bara så kul att baka, tycker det har lite med att vara florist, skapa vara kreativ och att dekorera...Jag är inne i en bakfas just nu, bakar häldre än att se på tv!!

2010-06-01 @ 20:34:18
URL: http://aklejatrend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0